Zoals gewoonlijk is elke 1e zondag van de maandag ons clubhuis geopend.

Voor de maand december, op zondag de 2e, is hiervoor een uitzondering gemaakt.

Dit komt dat vele leden het Sinterklaasfeest zullen gaan vieren op die dag.

Beste leden en sympathisanten,

Elke 1e zondag van de maand is ons clubhuis open om gezellig bij elkaar te zijn om te kunnen babbelen over onze vaarhobby onder genot van een kopje koffie of thee en zo mogelijk een versnapering. Een aantal leden binnen onze vereniging zijn reeds actief met het verzorgen van deze bardienst op deze 1e zondagen van de maand tussen 15:00 uur en 18:00 uur.

Helaas is er een probleempje.

Wij zijn naarstig op zoek naar barpersoneel om de reeds actieve barpersoneelsleden te ondersteunen. Het is slechts voor één 1e zondag in het seizoen. Ben je als verenigingslid bereid om hun te helpen, geef je dan op bij onze algemeen adjunct Willem Schuur. Je kunt hem benaderen via de onderstaande adressen.

T: 0341-560730
M: 06-10004115
E: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Alvast onze dank voor je opgave,
Het bestuur WSV Ermelo

Privacy en AVG heeft een prominente plek op onze website gekregen. In het hoofdmenu is daarvoor een nieuw menu-item Privacy gemaakt. Als u daarop klikt treft u een aantal documenten aan die allemaal betrekking hebben op privacy en AVG.

U treft daar ook het volgende nieuwe document over Beeldmateriaal aan:

Algemene Verordening Gegevensbescherming (Privacy Policy).

Als er een evenement of activiteit wordt gehouden uitgevoerd door WSV Ermelo kan het voor komen dat er video’s of foto’s worden gemaakt. Deze video’s en of foto’s kunnen dan worden geplaatst in de Nieuwsbrief en op onze website als extra vermelding in de berichtvoering van het evenement of activiteit.

Als u deelneemt aan een evenement of activiteit gaat u akkoord met het plaatsen van deze foto’s of video’s waarop u of uw kind(eren) staan afgebeeld in de voornoemde berichtvoering.

Het Watersportverbond heeft via het succesvolle programma Optimist on Tour inmiddels al meer dan 75.000 kinderen kennis laten maken met de watersport. De ‘landelijke’ Optimist on Tour doet veel plaatsen aan, maar kan niet overal aanmeren. Het Watersportverbond helpt verenigingen en vaarscholen daarom graag om zelf ook een Optimist on Tour te organiseren voor het aantrekken van (nieuwe) jeugd.

Twee verenigingen die dit recentelijk gedaan hebben, zijn WSV Goeree en WSV Ermelo. “Tot op heden werden er eigenlijk geen watersportactiviteiten voor kinderen en jongeren georganiseerd door WSV Ermelo. Afgelopen voorjaar is het initiatief opgepakt om te onderzoeken of we de jeugd meer bij de watersport konden betrekken. Door het Watersportverbond werden we gewezen op de mogelijkheid om Optimist on Tour te organiseren bij de vereniging. Dit sprak ons erg aan, vanwege de ondersteuning en professionele aanpak.” Aldus Wim Soet van WSV Ermelo.

Lees het hele artikel op de site van het Watersportverbond.

(klik op het plaatje om de video te starten)
7 juni

De koffers gepakt en om 9.30 naar de Elise.We vertrekken naar Medemblik en bezoeken vrienden.Morgen naar Harlingen.

8 juni
Vanmorgen om 9.30 vertrekken we van Medemblik naar Kornwerderzand. Om 12.20 vertrokken naar Harlingen en aangemeerd in de Noorderhaven om 1 uur. Dick en Rita wachten ons op. Bert en Ria kwamen langszij. 's Avonds op visite bij Bert en Ria met Dick, Rita, Hein, Inge en Martin. Vandaag de hele dag in Harlingen gelegen. Het was daar feesten de stad muziek en allerlei activiteiten . 's Middags kwamen Meindert de Jong, Mick en Rita Krijt, Wim en  Ria Schuur met de boot. Iedereen lag nu in de Noorderhaven. Om 10 uur afgesproken voor morgen hoe we de overtocht gaan maken.

10 juni
Tijd voor vertrek. Om 9 uur door de brug van de Noorderhaven met alle schepen in konvooi naar Terschelling. Meindert voorop met de Beluga. Daarna de Fopje, Liberty, Larina, Hermientje Johanna, Avalon, Rubens en de Elise. Om 12.30 waren we op Terschelling met een windkracht 3. Geweldig wat een mooi weer. Iedereen ging naar de jachthaven wij gingen naar de beroeps steiger liggen bij de bruine vloot. 's Avonds met z’n allen gegeten bij de Walvis. Daarna nog met z’n allen nog gezellig gezeten in de hal van het toilet gebouw van de jachthaven. Wim Schuur had z’n accordeon bij zich. Dus werd er veel gezongen en de stemming zat er goed in. Vooral voor Martin was dit een hele overwinning. Samen met z’n schoonzoon die hem geholpen heeft. Rita deelde ook nog medicijnen uit dus toen werd het nog gezelliger. Eindelijk ging ieder een naar zijn kooi of bed.

Maandag 11 juni
Allemaal fietsen gehuurd. Om 10.45 was het weer verzamelen bij de Elise en een fiets tocht gemaakt. Eerst naar een restaurant waar ze heerlijk gebak hadden. Meindert en Martin gingen weer terug naar de haven want ze vertrekken weer om 13:00 naar Harlingen. Dikke Mik gaat met Martin mee ter ondersteuning. De andere 10 personen gingen een lange tocht  maken over het eiland; wat is Terschelling mooi. Met Hein en Inge wat gedronken bij het strand hotel. De fietsen weer ingeleverd. Weer gegeten bij de Walvis. Dikke Mik was weer op het eiland om 18.15 uur.

12 juni
Vanmorgen afscheid genomen van de mensen die bleven. Met Hein en Inge zijn we vertrokken naar Harlingen, wij gingen door naar Kornwerderzand. Zij gingen door naar Franeker, wij naar Hindeloopen. Daar hebben we Ank Weyermans bezocht. Gezellige avond gehad.

13 juni
Naar Urk, vrienden bezocht.

14juni.
Weer naar huis. Dit was een geweldige week met de watersporters. Een pluim voor Dick, hij was een goede leider!

Coby Burggraaf en mijn schipper Arie Burggraaf

Wednesday the 21st. Custom text here.